Factuur in delen betalen

  • Als je achteraf een rekening krijgt en je het bedrag niet in een keer kunt betalen
  • Voor een rekening die € 50,- of hoger is en je betaalt in delen van minimaal € 25,-
  • Betalen in minimaal 2 tot maximaal 12 delen
  • Het hele jaar door af te sluiten
  • Regel het makkelijk zelf in Mijn ZEKUR Zorg of via de ZEKUR Zorg app

Lees hier meer over de betalingsmogelijkheden

Betalingsregeling afsluiten

Je kunt een betalingsregeling afsluiten
  • voor zorgkostenfacturen
  • waarvan de uiterlijke betaaldatum is geweest
  • voor het totaal bedrag van alle openstaande facturen
  • als het openstaande bedrag € 50,- of meer is
  • als het termijnbedrag € 25,- of meer is
  • als de regeling uit minimaal 2 termijnen en maximaal 12 termijnen bestaat
Je kunt geen betalingsregeling afsluiten
  • als je al 4 betalingsregelingen hebt
  • als jouw factuur of facturen zijn overgedragen aan een incassobureau
  • als je bent aangemeld bij een schuldhulpinstantie
  • als je 6 maanden of langer je zorgpremie niet hebt betaald en je bent aangemeld bij het CAK, het Centraal Administratie Kantoor
  • als je een schuldsaneringsovereenkomst hebt. Je kunt dan alleen een betalingsregeling afsluiten voor het eigen risico en de eigen bijdrage

Direct regelen in Mijn ZEKUR Zorg of in de ZEKUR Zorg app

 

 Inloggen en aanvragen

Log in op Mijn ZEKUR Zorg of in de ZEKUR Zorg app.

Doorloop de stappen

Kies "Facturen", "Openstaande facturen" en "Bevestiging".

 Ontvangstbevestiging

Als je een betalingsregeling hebt aangevraagd, ontvang je altijd een ontvangstbevestiging. Je aanvraag duurt 5 werkdagen.  

 

Termijnbedragen worden apart afgeschreven

Is je premie bijvoorbeeld €100,- en je termijnbedrag €25,- dan worden deze apart van elkaar afgeschreven. Je ziet dan dus een afschrijving van €100,- en een van €25,-. Deze afschrijvingen vinden altijd rond de 27e van de maand plaats.

Betaal op tijd

De betalingsregeling stopt als je niet op tijd betaalt. Je moet de hele schuld dan in 1 keer betalen. Bel ons direct als het je niet lukt om op tijd te betalen. Dan kijken we samen naar een oplossing. 

Voorkom meer problemen

Als je te lang wacht met betalen, betaal je extra kosten. Bij de 1e aanmaning zijn de extra kosten €15,-. Betaal je na de 1e aanmaning niet op tijd, dan beëindigen we jouw aanvullende verzekeringen. Bij de 2e aanmaning betaal je €25,- extra. Na de 3e aanmaning dragen wij jouw dossier over aan een incassobureau. Hiervoor betaal je incassokosten aan het bureau. Als je achterstand 6 maandpremies of meer is, dan zijn wij verplicht je aan te melden bij het CAK. Je betaalt dan een hogere premie aan het CAK. Vraag daarom op tijd een betalingsregeling aan of neem contact met ons op als je niet kan betalen. 

Veelgestelde vragen

  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten?

  • Wat gebeurt er als ik een termijn van de betalingsregeling niet op tijd betaal?

  • Kan ik een betalingsregeling versneld afbetalen?

  • Wanneer kan ik geen betalingsregeling afsluiten?

Download de ZEKUR Zorg App

Google play store imageGoogle play store image App store imageApp store image