Afmelden CAK
Tijdelijke afmelding CAK
We melden je tijdelijk af bij het CAK als je een betalingsregeling hebt afgesproken over de hele betaalachterstand. Dit gaat dus om zowel de achterstand bij ons als bij het incassobureau.
Voor de betalingsachterstand bij ZEKUR neem je contact met ons op. We kijken samen naar een oplossing om de achterstand weg te werken.
Heb je ook een achterstand bij het incassobureau of de deurwaarder? Neem dan ook contact met hen op. Je kunt daar meestal je achterstand in delen betalen. Het incassobureau of de deurwaarder geeft aan ons door dat er een betalingsregeling loopt.
Gelukt? Dan ontvang je een bevestiging van de tijdelijke afmelding bij het CAK. Je krijgt van ons ook een nieuw polisblad. De premie betaal je dan ook weer aan ons.
Om tijdelijk afgemeld te blijven moet je:
- alle bedragen van de betalingsregeling op tijd betalen
- nieuwe rekeningen op tijd betalen
Definitieve afmelding CAK
We melden je definitief af bij het CAK als:
- je de hele schuld hebt afbetaald. Dit is met alle kosten zoals premieachterstand, eigen risico, eigen bijdrage en incassokosten
- er een wettelijke schuldregeling is afgesproken: een MSNP (minnelijke schuldsanering) of een WSNP (wettelijke schuldsanering)
- je een medeverzekerde bent op de polis en je een eigen zorgverzekering bij ons afsluit
Ontvang je een uitkering of sta je onder bewind? Neem dan contact op met je gemeente of bewindvoerder. Het kan zijn dat er dan nog andere manieren zijn om afgemeld te worden bij het CAK.
Je krijgt een bevestiging van het CAK zodra je definitief bent afgemeld. Daarna ontvang je vanaf ons een nieuwe polis. Vanaf dat moment betaal je de lagere premie weer aan ons.