Je krijg een mail als je zelf zorgkosten moet betalen. De zorgkostenfactuur vind je dan in Mijn ZEKUR Zorg en in de ZEKUR Zorg App. Je hebt twee betaalopties: via automatische incasso of via iDEAL.

Bij een automatische incasso schrijven we het bedrag automatisch van je rekening af. Als je de zorgkosten niet automatisch laat afschrijven, dan ontvang je altijd een betaalmail. Vanuit deze betaalmail kun je eenvoudig en veilig betalen via iDEAL.

Om je privacy te beschermen sturen we het overzicht van je zorgkosten nooit mee in de mail. Dit overzicht bekijk je eenvoudig in Mijn ZEKUR Zorg of in de ZEKUR Zorg App. Hier wijzig je ook eenvoudig je rekeningnummer.

 

Zorgpremie betalen

Wil je weten hoe je je zorgpremie moet betalen? Lees meer over het betalen van je premie.

Waarom je zelf iets betaalt

Het kan zijn dat je een deel van je zorgkosten zelf moet betalen. Voor sommige kosten is er een maximale vergoeding, een eigen bijdrage en/of een eigen risico. Bij het bepalen van de vergoeding wordt deze volgorde gebruikt:

  • Als er een maximale vergoeding geldt, wordt eerst het niet-verzekerde deel van het gedeclareerde bedrag afgetrokken.
  • Daarna wordt bij Gewoon ZEKUR Zorg Basis gekeken of er gebruik is gemaakt van een niet-gecontracteerde zorgverlener. Als er een deel niet wordt vergoed, dan wordt dit deel afgetrokken. Bij Gewoon ZEKUR Zorg Plus wordt gekeken of het bedrag wat in rekening is gebracht marktconform is. Als het een buitensporig hoog bedrag is, wordt er een deel afgetrokken.
  • Dan wordt een eventuele eigen bijdrage ingehouden.
  • Daarna wordt het eigen risico in mindering gebracht. Eerst het verplichte eigen risico, en daarna het vrijwillige extra eigen risico.

Lees meer over waarom je zelf iets betaalt.

Factuur in delen betalen

Heb je moeite om het bedrag van je zorgkostenfactuur in 1 keer te betalen? Dan kun je vaak een betalingsregeling afspreken. Je betaalt het openstaande bedrag dan in delen. Lees meer over het afspreken van een betalingsregeling.

Incassobureau

Betaal je zorgkostenfacturen op tijd om extra kosten te voorkomen. Heb je na de laatste aanmaning een factuur nog niet betaald? Dan schakelen we een incassobureau in. Dit kost je extra geld, zoals incassokosten en rente. Lees meer over wat een aanmelding bij een incassobureau voor jou betekent.

Veelgestelde vragen

  • Ik ben nieuw bij ZEKUR Zorg. Wanneer wordt de 1e premie afgeschreven?

  • Ik heb mijn zorgverzekering gewijzigd per 1 januari. Wanneer wordt het verschil verrekend?

Lees meer

Download de ZEKUR Zorg App

Google play store imageGoogle play store image App store imageApp store image