Je krijgt een betalingsherinnering
Als het niet is gelukt om de premie van jouw rekening af te schrijven, ontvang je van ons eerst een mail met het verzoek de premie zelf over te maken.
Als wij de premie na dit verzoek niet ontvangen, ontvang je nog 3 betalingsherinneringen:
- 16 dagen na de datum dat je de premie verschuldigd bent, ontvang je de 1e betalingsherinnering.
- 37 dagen na de datum dat je de premie verschuldigd bent, ontvang je de 2e betalingsherinnering. Je moet dan € 3,- extra incassokosten betalen. Je verzekering wordt geschorst.
- 58 dagen na de datum dat je de premie verschuldigd bent, ontvang je de 3e betalingsherinnering. Je moet dan € 6,- extra incassokosten betalen.
Heb je binnen 15 dagen na de laatste betalingsherinnering de premie nog niet betaald, dan dragen wij de vordering over aan het incassobureau. De bijkomende incassokosten komen voor jouw rekening.
In Mijn ZEKUR vind je een overzicht van al jouw nota's. En je ziet er of er een bedrag openstaat of dat ze betaald zijn.