Voorkom problemen en betaal op tijd
Als je de premie niet of niet op tijd betaalt, loop je het risico dat de dekking op je verzekering wordt stopgezet. Of dat je verzekering helemaal wordt beëindigd. Dit betekent dat je een eventuele schade zelf moet betalen. Door je premie op tijd te betalen voorkom je problemen.
Betalingsherinnering
Als het ons niet is gelukt om de maandelijkse premie van je rekening af te schrijven dan proberen we het 7 dagen later nog eens. Is je banksaldo opnieuw te laag of is er een andere reden waarom het niet is gelukt? Dan ontvang je van ons een mail met het verzoek de premie zelf over te maken. Doe je dit niet? Dan volgen er nog maximaal 3 betalingsherinneringen:
1e betalingsherinnering
Je ontvangt de 1e betalingsherinnering ongeveer 17 dagen na de premieafschrijvingsdatum. Je hebt nu nog de tijd de premie te betalen zonder extra incassokosten. En je blijft verzekerd.
2e betalingsherinnering
Heb je 15 dagen na de 1e betalingsherinnering het openstaande bedrag nog niet betaald? Dan ontvang je een 2e betalingsherinnering én schorsen we je verzekering(en). Je betaalt dan ook € 3,- extra incassokosten.
Als we je verzekering(en) schorsen, ben je tijdelijk niet meer verzekerd totdat je de premie hebt betaald. In de tussentijd betaal je eventuele schades zelf. Verderop lees je wat de extra gevolgen zijn van de schorsing voor je auto-, bestelauto- of motorverzekering.
3e betalingsherinnering
Heb je 14 dagen na de 2e betalingsherinnering het openstaande bedrag nog niet betaald? Dan ontvang je een 3e betalingsherinnering. Je betaalt dan € 6,- extra incassokosten. Je krijgt ook een waarschuwing dat je verzekering binnenkort wordt beeïndigd als je het bedrag niet betaalt.
Heb je binnen 15 dagen na de 3e betalingsherinnering het openstaande bedrag niet betaald? Dan beëindigen we je verzekering(en) in verband met wanbetaling. Je bent dan niet meer verzekerd. Daarnaast schakelen we een incassobureau in om het geld alsnog te ontvangen. De extra incassokosten komen voor je eigen rekening.
In Mijn ZEKUR vind je een overzicht van al je rekeningen en afschriften. Hier zie je ook of er nog een bedrag openstaat of dat alles is betaald.
Betalingsachterstand ZEKUR Auto, Bestelauto of Motor
Heb je een betalingsachterstand voor ZEKUR Auto, ZEKUR Bestelauto of ZEKUR Motor? Bij het versturen van de 2e betalingsherinnering melden we je kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Je motorvoertuig is dan niet meer verzekerd voor de wettelijk verplichte WA-dekking.
Als je voertuig niet verzekerd is, loop je de kans op flinke boetes van de RDW en de politie. Rijd je schade met een onverzekerd voertuig? Dan moet je alles zelf betalen.
Betaal je verzekeringspremie dus op tijd. Zo ga je goed verzekerd de weg op.