Alles over betalen van je andere verzekeringen

Je leest hier alles over het betalen van de verzekeringsbundels van ZEKUR Wonen, ZZP en MKB en van de verzekeringen van ZEKUR Auto, Motor, Bestelauto en Fiets. Neem contact met ons op als het antwoord op jouw vraag er niet tussen staat.

Alles over betalen van je andere verzekeringen

Je leest hier alles over het betalen van de verzekeringsbundels van ZEKUR Wonen, ZZP en MKB en van de verzekeringen van ZEKUR Auto, Motor, Bestelauto en Fiets. Neem contact met ons op als het antwoord op jouw vraag er niet tussen staat.

/zorg-beeld-voor-hulp-bij-betalen-2200x900.jpg

Zo betaal je jouw premie

Bij ZEKUR betaal je je verzekering altijd per maand met een automatisch incasso. Je kan niet in andere termijnen of met een acceptgiro betalen. Zo houden we de kosten en ook de premie voor jouw verzekering zo laag mogelijk.

Wil je je nota's inzien? Log dan in op Mijn ZEKUR. Hier zie je jouw nota's en je ziet of je betaald hebt of niet. 

Jouw premie wordt afgeschreven

De premie van jouw verzekering of verzekeringsbundel wordt rond de 28e van de maand van jouw rekening afgeschreven. Je betaalt altijd vooraf. Dus eind december betaal je de premie voor januari.

Let op: je premie wordt afgeschreven door Your Benefits Assuradeuren B.V.  Het rekeningnummer waar de premie naar overgeboekt wordt, is NL27RABO0321502868 onder Incassant ID NL54ZZZ728943690000.

In Mijn ZEKUR zie je een overzicht van al je verzekeringen en al je nota's.

Je krijgt een betalingsherinnering

Als het niet is gelukt om de premie van jouw rekening af te schrijven, ontvang je van ons eerst een mail met het verzoek de premie zelf over te maken.

Als wij de premie na dit verzoek niet ontvangen, ontvang je nog 3 betalingsherinneringen:

  • 16 dagen na de datum dat je de premie verschuldigd bent, ontvang je de 1e betalingsherinnering.
  • 37 dagen na de datum dat je de premie verschuldigd bent, ontvang je de 2e betalingsherinnering. Je moet dan € 3,- extra incassokosten betalen. Je verzekering wordt geschorst.
  • 58 dagen na de datum dat je de premie verschuldigd bent, ontvang je de 3e betalingsherinnering. Je moet dan € 6,- extra incassokosten betalen.

Heb je binnen 15 dagen na de laatste betalingsherinnering de premie nog niet betaald, dan dragen wij de vordering over aan het incassobureau. De bijkomende incassokosten komen voor jouw rekening.

In Mijn ZEKUR vind je een overzicht van al jouw nota's. En je ziet er of er een bedrag openstaat of dat ze betaald zijn. 

Voorkom problemen en betaal op tijd

Als je de premie niet of niet op tijd betaalt, loop je het risico dat de dekking op je verzekering wordt stopgezet of dat je verzekering wordt beëindigd. Dit betekent dat je een eventuele schade zelf moet betalen. De verplichting om de premie te betalen, blijft bestaan.

  • Bij de 2e betalingsherinnering wordt jouw verzekering geschorst. Je hebt 35 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen. Je hebt dan geen dekking op je verzekering. Als je binnen 35 dagen betaalt, dan ben je 1 dag ná ontvangst van de volledige premie weer verzekerd. 

    Heeft de betalingsachterstand betrekking op je auto-, bestelauto- of motorverzekering, dan melden wij het kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer, RDW. Dit doen we bij het versturen van de 2e betalingsherinnering. Je bent verplicht je motorrijtuig voor wettelijke aansprakelijkheid (WA) te verzekeren. Als je motorrijtuig niet verzekerd is, krijg je een flinke boete van de RDW. Wordt je aangehouden, dan krijg je ook nog een bekeuring van de politie. 
  • Heb je na 3 betalingsherinneringen de premie nog niet betaald, dan wordt je verzekering beëindigd in verband met wanbetaling.


Let op: Als je bij een andere verzekeraar een nieuwe verzekering aan wilt vragen, ben je verplicht te vermelden dat je verzekering is beëindigd in verband met wanbetaling.

Ik heb moeite met betalen

Als je problemen hebt met het betalen van de premie, dan kan je de dekking van je verzekeringsbundel wijzigen. Heb je bijvoorbeeld Super ZEKUR Wonen, dan kan je deze wijzigen naar Extra of Gewoon ZEKUR Wonen. Heb je Extra ZEKUR Wonen, dan kan je deze wijzigen naar Gewoon ZEKUR Wonen. Je betaalt dan minder premie.

Of heb je een Extra ZEKUR Autoverzekering met een volledig casco dekking, dan kan je deze wijzigen naar een beperkt casco dekking. Is je auto al mee dan 10 jaar oud? Dan kan je je verzekering wijzigen naar een Gewoon ZEKUR Autoverzekering met alleen een WA dekking. Je betaalt dan minder premie.

Je kan de wijziging makkelijk aan ons doorgeven via chat of WhatsApp.

Let op: de wijziging gaat in op de 1e van de maand nadat wij je wijziging hebben ontvangen. De premie die op dat moment open staat, blijf je dus verschuldigd. 

Betalingsregeling

Blijf niet rondlopen met zorgen over het betalen van jouw premie. Neem contact met ons op als je deze nu niet of niet in 1 keer kan betalen. Dan kijken we samen met jou naar de mogelijkheid om het openstaande bedrag in delen te betalen. 

Geldzorgen aanpakken met Geldfit

Geldzorgen veroorzaken vaak stress. Dat kan ervoor zorgen dat je brieven niet meer opent. Geldproblemen worden hierdoor alleen maar groter. Herken jij dit? Dan is er hulp van Geldfit. Lees meer.

Alles over je zorgverzekering en betalen

Kijk hier voor vragen over het betalen van je zorgverzekering.