Alles over het betalen van je verzekeringen

Je leest hier alles over het betalen van de verzekeringsbundels van ZEKUR Wonen, ZZP en MKB en van de verzekeringen van ZEKUR Auto, Motor, Bestelauto en Fiets. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Alles over het betalen van je verzekeringen

Je leest hier alles over het betalen van de verzekeringsbundels van ZEKUR Wonen, ZZP en MKB en van de verzekeringen van ZEKUR Auto, Motor, Bestelauto en Fiets. Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

/thumbnails/Zorg beeld voor hulp bij betalen 2200x900_3280x1373.avif

Zo betaal je je premie

Bij ZEKUR betaal je je verzekering altijd per maand met een automatische incasso. Je kunt niet in andere termijnen of met een acceptgiro betalen. Zo houden we de kosten en ook de premie voor onze verzekeringen zo laag mogelijk.

Datum automatische incasso

De premie van je verzekering of verzekeringsbundel wordt rond de 28e van de maand van je rekening afgeschreven. Je betaalt altijd vooraf. Dus eind december betaal je de premie voor januari. In Mijn ZEKUR vind je een overzicht van al je verzekeringen en rekeningen.

Let op: Je premie wordt afgeschreven door Your Benefits Assuradeuren B.V.  Het rekeningnummer waar de premie naar overgeboekt wordt is NL27RABO0321502868 onder Incassant ID NL54ZZZ728943690000.

Voorkom problemen en betaal op tijd

Als je de premie niet of niet op tijd betaalt, loop je het risico dat de dekking op je verzekering wordt stopgezet. Of dat je verzekering helemaal wordt beëindigd. Dit betekent dat je een eventuele schade zelf moet betalen. Door je premie op tijd te betalen voorkom je problemen.

 

Betalingsherinnering

Als het ons niet is gelukt om de maandelijkse premie van je rekening af te schrijven dan proberen we het 7 dagen later nog eens. Is je banksaldo opnieuw te laag of is er een andere reden waarom het niet is gelukt? Dan ontvang je van ons een mail met het verzoek de premie zelf over te maken. Doe je dit niet? Dan volgen er nog maximaal 3 betalingsherinneringen:

1e betalingsherinnering

Je ontvangt de 1e betalingsherinnering ongeveer 17 dagen na de premieafschrijvingsdatum. Je hebt nu nog de tijd de premie te betalen zonder extra incassokosten. En je blijft verzekerd.

2e betalingsherinnering

Heb je 15 dagen na de 1e betalingsherinnering het openstaande bedrag nog niet betaald? Dan ontvang je een 2e betalingsherinnering én schorsen we je verzekering(en). Je betaalt dan ook € 3,- extra incassokosten. 

Als we je verzekering(en) schorsen, ben je tijdelijk niet meer verzekerd totdat je de premie hebt betaald. In de tussentijd betaal je eventuele schades zelf. Verderop lees je wat de extra gevolgen zijn van de schorsing voor je auto-, bestelauto- of motorverzekering.

3e betalingsherinnering

Heb je 14 dagen na de 2e betalingsherinnering het openstaande bedrag nog niet betaald? Dan ontvang je een 3e betalingsherinnering. Je betaalt dan € 6,- extra incassokosten. Je krijgt ook een waarschuwing dat je verzekering binnenkort wordt beeïndigd als je het bedrag niet betaalt. 

Heb je binnen 15 dagen na de 3e betalingsherinnering het openstaande bedrag niet betaald? Dan beëindigen we je verzekering(en) in verband met wanbetaling. Je bent dan niet meer verzekerd. Daarnaast schakelen we een incassobureau in om het geld alsnog te ontvangen. De extra incassokosten komen voor je eigen rekening.

In Mijn ZEKUR vind je een overzicht van al je rekeningen en afschriften. Hier zie je ook of er nog een bedrag openstaat of dat alles is betaald.

 

Betalingsachterstand ZEKUR Auto, Bestelauto of Motor

Heb je een betalingsachterstand voor ZEKUR Auto, ZEKUR Bestelauto of ZEKUR Motor? Bij het versturen van de 2e betalingsherinnering melden we je kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Je motorvoertuig is dan niet meer verzekerd voor de wettelijk verplichte WA-dekking.

Als je voertuig niet verzekerd is, loop je de kans op flinke boetes van de RDW en de politie. Rijd je schade met een onverzekerd voertuig? Dan moet je alles zelf betalen.

Betaal je verzekeringspremie dus op tijd. Zo ga je goed verzekerd de weg op.

Ik heb moeite met betalen

Heb je problemen met het betalen van je verzekeringspremie? Neem dan direct contact met ons op. Dan kijken we samen naar een oplossing. Soms is het bijvoorbeeld mogelijk om een betalingsregeling af te spreken, zodat je het openstaande bedrag in delen kunt betalen.

Denk daarnaast eens na of je je verzekeringsbundel wilt wijzigen. Als je kiest voor een minder uitgebreide bundel betaal je minder premie. Heb je bijvoorbeeld Super ZEKUR Wonen? Misschien is Extra ZEKUR Wonen of Gewoon ZEKUR Wonen (tijdelijk) ook genoeg voor je woonsituatie. Of verander de dekking van je autoverzekering van cascodekking (Extra ZEKUR Auto) naar een WA-dekking (Gewoon ZEKUR Auto). Dit scheelt in de maandelijkse kosten.

Je geeft wijzigingen in je verzekering gemakkelijk aan ons door via WhatsApp of onze online chat.

Let op: de wijziging gaat in op de 1e van de maand nadat we je wijziging hebben ontvangen. Tot die tijd betaal je dus gewoon je oude premie.

 

Geldzorgen aanpakken met Geldfit

Geldzorgen zorgen vaak voor stress. Dat kan ertoe leiden dat je belangrijke brieven of rekeningen helemaal niet meer opent. Je problemen worden hierdoor alleen maar groter. Herken je dit? Dan is Geldfit misschien iets voor jou. Met Geldfit krijg je weer meer grip op je geldzaken. Lees meer over Geldfit.

Alles over het betalen van je zorgverzekering

Het betaalproces rondom onze zorgverzekering gaat net wat anders dan dat van onze andere verzekeringen. Lees meer over het betalen van je zorgpremie of zorgkostenfacturen