Blijf niet rondlopen met problemen

Geldzorgen veroorzaken vaak stress. Soms zo erg dat je het liefste brieven en nota’s direct wegstopt, zodat je er niets mee hoeft te doen. Jammer genoeg worden de problemen dan alleen maar groter. Dit weet je in je achterhoofd wel, maar het is te stressvol om dit probleem het hoofd te bieden. Herken jij dit? Neem dan contact op met Geldfit. Weet namelijk dat je niet de enige bent met deze zorgen. Geldfit heeft ervaring hiermee en zij helpen je graag om alles weer op de rit te krijgen, zodat jouw zorgen een stuk minder zijn.

Deze pagina gaat over betalingsproblemen bij ZEKUR Wonen, Auto, Fiets, Motor, Bestelauto, ZZP en MKB. Meer informatie over betalingsproblemen bij ZEKUR Zorg lees je hier.

Geldfit

Geldfit helpt jou meer grip op jouw geld te krijgen en te houden. Je kan bij ze terecht als je al geldzorgen hebt, maar ook als je onzeker bent over jouw financiële situatie. Je kan bijvoorbeeld de gratis anonieme test doen. Na afloop ontvang je gratis persoonlijk advies over jouw situatie en zie je organisaties in de buurt die jou kunnen helpen. Maar je kan ook altijd zelf anoniem en vrijblijvend contact opnemen met Geldfit om jouw situatie te bespreken.

Ga naar Geldfit.nl

Geldfit.nl is een initiatief van de Nederlandse Schuldhulproute.

Geldfit zakelijk

Geldfit kan ook helpen bij zakelijke schulden.
Bijvoorbeeld door corona, hoge vaste lasten of inflatie. Je leest op Geldfit.nl tips over hoe je zakelijke schulden kan aflossen, welke stappen jij zelf moet zetten en welke hulp je kan krijgen. Daarnaast kan je een gratis adviesgesprek voor ondernemers plannen.

Laat een schuld niet boven je hoofd groeien en zoek de juiste hulp.

Ga naar Geldfit Zakelijk

Ik heb een betalingsachterstand

Te laat betalen kan een keer gebeuren en kan iedereen overkomen. Probeer je premie alsnog zo snel mogelijk te betalen, want zo blijf je goed verzekerd.

Lukt betalen niet, neem dan direct contact met ons op. We kijken dan samen naar jouw situatie en hoe we de achterstand kunnen oplossen. We zijn bereikbaar via de livechat, WhatsApp of telefoon. We bespreken bijvoorbeeld hoe je de factuur in delen kan betalen.

Wat gebeurt er als ik mijn verzekering te laat betaal

Geldzorgen geven stress. Het kan rust geven als je weet wat er gebeurt als je te laat betaalt. Daarom geven we hier een overzicht van de stappen die we nemen als je niet op tijd betaalt. Elke maand wordt rond de 28e de premie van jouw rekening afgeschreven. Lukt het afschrijven van de premie niet, dan ontvang je een stornobrief en nog 3 betalingsherinneringen:

Incassobrief

Als de automatische incasso niet is gelukt of je jouw premie hebt gestorneerd, ontvang je hierover een brief. Als de automatische incasso is mislukt vanwege een te laag banksalod, proberen we de premie binnen 7 dagen nog een keer af te schrijven. Als dit niet lukt of de incasso om een andere reden is mislukt, dan krijg je een mail met de vraag om de premie zelf over te maken. 

1e betalingsherinnering

Na 16 dagen ontvang je de eerste betalingsherinnering. Je hebt nu nog de tijd de premie te betalen zonder extra incassokosten. En je blijft verzekerd.

2e betalingsherinnering

Na 37 dagen ontvang je de tweede betalingsherinnering. Je betaalt dan € 3,- extra incassokosten. Ook schorsen we je verzekering(en). Dat betekent dat schade die in deze periode wordt veroorzaakt, niet wordt vergoed. Je hebt 35 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen. Als je binnen deze 35 dagen betaalt, ben je 1 dag ná ontvangst van de premie weer verzekerd.

Als je een voertuig met kenteken hebt verzekerd, melden we het kenteken ook af bij de RDW. Jouw voertuig is dan niet meer voor de verplichte WA-dekking verzekerd. Je loopt dan ook het risico een boete van de RDW te krijgen als je een controle krijgt.

Als je betaalt, gaan de verzekeringen 24 uur na ontvangst van alle openstaande premie weer in. Dat is ook het moment dat je weer verzekerd bent. 

3e betalingsherinnering

Na 58 dagen sturen we nog een laatste betalingsverzoek. Je betaalt dan € 6,- extra incassokosten. Als je deze niet voldoet, stoppen we jouw verzekeringen definitief.

Je moet de premie wel tot het einde van de verzekering betalen. We zetten daarom na het niet betalen na de derde betalingsherinnering een incassobureau in. De bijkomende incassokosten zijn voor jouw eigen rekening.

Als je bij een andere verzekeraar een nieuwe verzekering wil aanvragen, moet je vermelden dat je verzekering is geëindigd vanwege wanbetaling. Een nieuwe verzekeraar kan hierdoor jouw verzekering weigeren. Zorg er daarom voor dat je op tijd betaalt. Lukt dat niet, neem dan snel contact met ons op.