Krijg je binnenkort zorg in een ziekenhuis of kliniek? Een afspraak of behandeling kost vaak veel van je tijd en aandacht. Dan is het fijn als alles goed geregeld is. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over zorg in een ziekenhuis of kliniek. Zo heb je alles bij de hand.

Behandeling in ziekenhuis of kliniek

 

Ziekenhuis

Bij ZEKUR heb je 2 zorgverzekeringsbundels: Gewoon ZEKUR Zorg Basis en Gewoon ZEKUR Zorg Plus. Sinds 2024 is Gewoon ZEKUR Zorg Basis geen budgetpolis meer. We hebben in 2024 met alle ziekenhuizen in Nederland een contract afgesloten. Zo kun je nu met beide bundels altijd terecht bij een ziekenhuis bij jou in de buurt. Niet alleen voor spoedeisende hulp en bevalling, maar ook voor planbare zorg.

Let op: we vergoeden niet alle behandelingen. Kijk in het vergoedingenoverzicht of je behandeling wordt vergoed.

Soms moet je een deel van je zorgkosten zelf betalen, zoals bijvoorbeeld het eigen risico of een eigen bijdrage. 

 

Kliniek

Niet alle klinieken zijn gecontracteerd. Met Gewoon ZEKUR Zorg Basis krijg je bij gecontracteerde klinieken 100% vergoed. Bij niet-gecontracteerde klinieken is dit 80%. Heb je Gewoon ZEKUR Zorg Plus? Dan geldt bij niet-gecontracteerde klinieken een 100% vergoeding van het marktconform tarief.

Let op: we vergoeden niet alle behandelingen. Kijk in het vergoedingenoverzicht of je behandeling wordt vergoed.

Soms moet je deel van je zorgkosten zelf betalen, zoals bijvoorbeeld het eigen risico of een eigen bijdrage. 

Vergoedingen, zorgverleners en wachttijden

Lees meer over vergoedingen, gecontracteerde zorgverleners en wachttijden. Zo ben je goed voorbereid op je afspraak of behandeling.

 

Vergoedingen

In ons vergoedingenoverzicht lees je meer over de kosten van zorg in een ziekenhuis of kliniek. Zo voorkom je financiële verrassingen achteraf.

Zorgvinder

In onze Zorgvinder zie je met welke zorgverleners we een contract hebben. Alle ziekenhuizen in Nederland zijn aangesloten. Voor klinieken verschilt dit per kliniek.

Wachtlijstbemiddeling

Sta je op een wachtlijst en duurt het te lang? Maak dan gebruik van wachtlijstbemiddeling. Misschien kun je ergens anders eerder geholpen worden.

Handig om te weten

 

Second opinion

Twijfel je aan de diagnose of de behandeling van de behandelend arts? Dan kun je een 2e arts om zijn mening vragen. Deze arts beoordeelt de diagnose of behandeling opnieuw. Lees meer over een second opinion.

 

Online apotheek

Met een online apotheek regel je alles voor je medicijnen via een handige app. Dat is makkelijk en overzichtelijk. ZEKUR werkt samen met 2 online apotheken: Nationale Apotheek en MedApp.

 

Zorg in het buitenland

Het kan gebeuren dat je tijdens je vakantie onverwacht medische hulp nodig hebt. Of je wilt een ingreep of behandeling in het buitenland laten uitvoeren. Lees meer over zorg in het buitenland.

Veelgestelde vragen

  • Wat is een te lange wachttijd?

  • Bemiddelen jullie in het ziekenhuis waar ik op de wachtlijst sta?

  • Kan ik voor spoedeisende hulp of een bevalling bij alle ziekenhuizen terecht?

  • Wat is spoedeisende zorg?

Download de ZEKUR Zorg App

Google play store imageGoogle play store image App store imageApp store image