Elk jaar maken we samen met ziekenhuizen afspraken over de zorg. Bijvoorbeeld over hoeveel behandelingen het ziekenhuis dat jaar uitvoert. En tegen welk bedrag. Het totaal noemen we een omzetplafond. Door dit soort afspraken houden we de kosten van zorg in de hand en houden we je premie laag. Als er met een ziekenhuis of andere zorgverlener een afspraak met een omzetplafond is gemaakt, dan vind je dit in de Zorgvinder in de informatie van het ziekenhuis of andere zorgverlener. Is een omzetplafond bereikt? Dan lees je dat in de Zorgvinder. 

Soms gaat een ziekenhuis over het afgesproken bedrag heen. Hierdoor kan er geen zorg meer worden geleverd. En dat is natuurlijk vervelend. Gelukkig is er dan wel altijd een andere zorgverlener in de regio die jou kan helpen.

Je kunt altijd bij je zorgverlener terecht als:

  • je met spoed behandeld moet worden
  • je al met een behandeling bent begonnen
  • je kind zorg nodig heeft
  • je zwanger bent
  • je Gewoon ZEKUR Zorg Plus hebt en het geen GGZ-zorg of Verpleging en Verzorging is

Als je niet met spoed een behandeling nodig hebt en je wilt wel door je eigen zorgverlener geholpen worden, wacht dan totdat er weer plaats is. Neem contact op met onze afdeling Zorgadvies als je sneller geholpen wilt worden. Zij bekijken samen met je zorgverlener of je toch snel behandeld kan worden. Lukt dit niet, dan zoeken we naar een passende zorgverlener in de buurt.