Problemen met inloggen

We willen je helpen om toegang te krijgen tot Mijn ZEKUR Zorg. Bekijk op deze pagina wat je kunt doen.

Jouw situatie

Inloggen met DigiD

Met je DigiD log je veilig in op Mijn ZEKUR Zorg. Dit kan op 2 manieren. 

  1. Met een sms-code. 
    Zo vraag je de sms-controle aan
  2. Met de DigiD app. Je logt dan in met een eigen pincode.
    Je kan je gegevens zelfs beschermen met een extra stap: de ID-check. Op de website van DigiD lees je bij 'Manieren van inloggen' hoe je dit doet.

Lees meer over inloggen met de DigiD app


Extra veilig inloggen met DigiD

Als je gegevens over je gezondheid of extra privacygevoelige gegevens wilt inzien of wijzigen kan je ervoor kiezen om extra veilig in te loggen met de ID-check. Met deze ID-check heb je een extra controle door je paspoort, rijbewijs of identiteitskaart toe te voegen aan de DigiD app.

Lees meer over de ID-check toevoegen

Waarom je moet inloggen met een sms-controle

Je zit natuurlijk niet te wachten op een extra stap om te kunnen inloggen. Dat begrijpen we heel goed. Toch is het nodig. 

In Mijn ZEKUR Zorg staan medische- én persoonsgegevens

Jouw persoonsgegevens zoals je adres, BSN en bankrekeningnummer staan in Mijn ZEKUR Zorg. Maar ook informatie over medische diagnoses en behandelingen. Of recepten die je arts je heeft voorgeschreven.

Juist medische gegevens zijn heel persoonlijk

Informatie over medische diagnoses of behandelingen zijn alleen voor jou en jouw arts bedoeld. We willen voorkomen dat jouw medische gegevens in verkeerde handen vallen.

Met de sms-controle zijn jouw gegevens veilig

Anderen kunnen dan niet bij jouw gegevens in Mijn ZEKUR Zorg komen. Ook al weten ze jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. Jij bent namelijk de enige die de sms-code op je telefoon ontvangt. Zo weet je zeker dat je de enige bent die jouw gegevens kan zien.

Extra veilig inloggen

Wil je nog veiliger inloggen? Dat kan. Voeg de ID-check toe aan je Digid app. Met de ID-check heb je dan een extra controle.